Scroll images by bigoo.ws

Saturday, August 06, 2005

ANCAMAN BAHAYA SEKULARISME1



Insyallah mulai hari ini Kaw Jasin Daily ( KJD ) akan menyiarkan beberapa petikan dari buku karangan Ketua Dewan Ulama Pas Melaka al Fadhil Ustaz Zulkifli Ismail bertajuk Ancaman Bahaya Sekularisme. Semoga apa yang dipaparkan disini memberi manfaat kita bersama.
Pendahuluan.
Sekularisme adalah fahaman politik dan kehidupan yang menolak dan menentang penghayatan Islam sebagai satu peraturan hidup yang lengkap di dalam kehidupan rakyat yang beragama Islam di negara ini sedangkan Allah SWT telah pun memerintah supaya kita sebagai Muslimin menerima dan melaksanakan peraturan Islam itu secara menyeluruh dan lengkap tanpa menerima sebahagian atau menolak sebahagian sebagaimana yang pernah dibuat oleh golongan Yahudi dan Nasrani terhadap ajaran-ajaran Taurat yang diwahyukan oleh Allah SWT kepada mereka. Keimanan kepada Allah SWT Yang Maha Esa menuntut setiap setiap Muslim mentaati segala perintah-perintah yang diwajibkan oleh Allah SWT kepada mereka melaksanakannya. Dari itu menolak fahaman sekularisme secara menyeluruh adalah syarat keimanan bagi seorang Muslim dizaman ini. Tanpa penolakan itu keimanannya menjadi tidak bererti dan tidak mempunyai sebarang makna.
Firman Allah SWT di dalam surah Al-Baqarah ayat 208 yang bermaksud:
Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam Ugama Islam (dengan mematuhi) segala hukum-hukumnya; dan janganlah kamu menurut jejak langkah syaitan; sesungguhnya syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata.
Firman Allah SWT di dalam surah al-Baqarah ayat 85 yang bermaksud:
Sesudah itu maka patutkah kamu hanya percaya kepada sebahagian (dari isi) Kitab Taurat dan mengingkari sebahagian yang lain? Maka tiadalah balasan bagi orang yang berbuat demikian itu dari antara kamu, selain dari kehinaan ketika hidup di dunia, dan pada hari kiamat akan ditolak mereka kedalam azab seksa yang amat berat. Dan ingatlah Allah tidak sekali-kali lalai akan apa yang kamu lakukan.
bersambung....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home