Scroll images by bigoo.ws

Monday, September 19, 2005

IKLAN ARAK CARLSBERG DI TROLI TESCO MELAKA

oleh tshirtprinter (melaka)
Umat Islam di negeri ini khususnya diingatkan supaya berhati-hati apabila menggunakan troli di pasaraya TESCO. Ini kerana sesetengah troli tersebut dilengkapi dengan iklan arak. Hal ini samalah dengan apa yang berlaku di pasaraya carrefour.
Seorang pengunjung pasaraya tersebut berkata peristiwa ini agak malang kerana pihak pengurusan dilihat tidak peka dengan orang Islam yang datang berbelanja di sini. Apa akan jadi jika seorang pak aji ke yang tidak perasan dengan iklan itu terus aje menyorong troli tersebut? Bukankah ia menimbulkan fitnah.
Senario ini menunjukkan seolah-olah benda-benda haram sudah tidak lagi menjadi larangan atau ianya sudah menjadi kebiasaan kepada kehidupan umat Islam hari ini.
Kadang -kadang timbul pelbagai persoalan dalam hal ini. Siapakah yang bertanggungjawab dalam mengawal keadaan ini. Kerajaan ke?
Jika kerajaan BN yang bertanggungjawab maka bertanggungjawablah! apatah lagi dengan promosi Islam Hadhari nya yang nampak macam ye ye aje! Atau Islam Hadhari bohong belaka?
Peliharalah kesucian Islam. Janganlah membiarkan orang-orang kafir memperkotak katikkan ajaran Islam.
p/s ; Membangun Bersama Islam

0 Comments:

Post a Comment

<< Home