Scroll images by bigoo.ws

Tuesday, September 20, 2005

SAYA TIDAK MEMIHAK KE MANA-MANA - MAWI


KUALA LUMPUR, 20 Sept (Hrkh)-Pengamal media hari ini terkejut apabila Mawi mengumumkan "Saya tidak berpihak ke mana-mana pihak, saya neutral" dalam majlis perisytiharan "Mawi masuk Putera Umno" di Pejabat Umno. Ia berlaku pagi ini di pejabat Putera Umno di PWTC.
Media diberitahu, hari ini ada majlis perisytiharan penyertaan Mawi ke dalam Putera Umno di pejabat Putra Umno, bangunan PWTC.
Hampir kesemua media utama diberitahu tentang majlis ini dan mereka dijemput untuk membuat liputan.
Seorang editor memaklumkan kepada Harakahdaily mengenai perkara ini dan pihaknya juga menghantar pasukan khas untuk membuat liputan majlis tersebut.
Tetapi apabila dihubungi kemudian, editor berkenaan memberitahu, "Bukan isytihar masuk Putera Umno, Mawi isytihar dia tidak berpihak ke mana-mana pihak dan neutral."
Apabila ditanya apakah Mawi mengumumkan sikapnya itu di depan wartawan, editor itu menjawab "Ye lah...depan kamera TV lagi."
Neutral
Sementara itu, para peminat Mawi yang datangnya dari pelbagai latar belakang mengharapkan Mawi tidak memihak ke mana-mana kumpulan atau parti politik kerana itu akan mengganggu kariernya.
Mereka tahu, Umno khasnya Putera Umno dari awal lagi cuba untuk memikat Mawi tetapi dengan jawapan Mawi itu, ia melegakan peminatnya. -ZS
PS - UMNO berniat jahat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home