Scroll images by bigoo.ws

Tuesday, August 09, 2005

Peristiwa 1


Semalam saya terpaksa pergi ke Melaka untuk mengambil buku cek setelah dekat dua minggu menghantar borang permintaan. Janji dua hari tapi setelah 3 hari slip cek itu belum dihantar lagi ke bahagian pemprosesan. Lat 4 hari pergi lagi ke bank tapi masih tak siap juga. Alasannya slip tak cop. “ Kalau lupa nak cop, cakaplah hari tu” ‘ “kita dah nak pakai cek tu, mana ada cash nak buat payment”. Bengang betul. Memang sekarang ni tidak boleh 3,4 kali pergi ke bandar Melaka kerana harga minyak sudah mahal. Dah kira dah , kegunaan minyak kereta sebulan meningkat sekitar RM80 hingga RM100. Oleh itu semua urusan kesatu-satu tempat mesti disekalikan. Itu yang aku marah sangat kat kerajaan BN ni! kalau duit 80 /100 ringgit tu aku beli buku untuk anak aku ke, bayar yuran dia ke, tu lain cerita!
Tetiba aje di hadapan bank nak masuk parking, ada sesuatu yang tak kena. Meter parking melopong macam kena umpil. Bukan satu meter, tapi hampir semua meter. Rupa-rupanya majlis perbandaran melaka sudah melaksanakan sistem kupon menggantikan sistem meter. Terpaksalah beli kupon kat kedai cina tu. Kupon satu buku harga minima RM2. Sehelai kupon berharga 40 sen untuk setengah jam. Jadi satu buku ada 5 kupon. Tak boleh beli sehelai, kena beli satu buku. Lain kali kau pakai ke , tak pakai ke kau punya pasal. Saya tanya cina tu yang murah lagi tak ada ke? Sebab saya nak pergi bank 5 minit aje nak ambil buku cek? “ Murah lagi tak ada. Kalau tak mahu beli ini kupon RM2, nanti majlis kasi itu tiket RM 30 punya, itu surat saman” Maka saya terpaksa beli juga nak buat macam mane...bersambung.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home