Scroll images by bigoo.ws

Thursday, August 11, 2005

Peristiwa1.1


Sambungan....
Sebelum masuk kedalam bank adalah mamat majlis kat situ dan saya terus jumpa dia. Saya rasa memang dia ditugaskan kat situ untuk memberi penerangan kepada orangramai.
Saya - ” Mana boleh majlis buat macam ni, satu kupon 40 sen”
Dia - “ Eh, ini ok lagi encik, kalau kat tempat lain semua 40 sen keatas”
Saya – “ mana boleh macam tu, saya nak masuk bank sekejap aje , tak sampai pun 40 sen . rugilah, tak adil”
Dia – “ Kupon tu masih boleh digunakan ditempat lain”
Saya – ( kepala hotak engkau!..) sementara saya ketempat lain.., waktu dia dah habis.. mana boleh guna lagi..?
Dia – emm...
Ialah encik, takkan nak buat yang 10 sen punya kupon, kos dia dah berape...
Saya - Dia kena buatlah.... kalau tak 10 sen okay buat yang 20 sen . tak de lah beban sangat! Jangan sebutlah kosting.. saya buat kosting saya tahulah. Baru brape sen...
Dia – okaylah encik , kalau encik tak puas hati, komplen dalam surat khabar!
Demikianlah dia mengakhiri hujahnya.
Sebelum sempat beredar,seorang pak aji datang jumpa mamat tu. Saya tengok dia pakai songkok haji dan bawak beg UMNO pulak tu!! “ Encik, tumpang tanya, tadi saya letak kupon 80 sen, saya pakai Cuma 60 sen jadi macam mana saya nak balik 20 sen?”
Emm.............
Sebab itu aku marah sangat kat UMNO. Macam pakcik tu le.!! Sekarang ni engkau kena tanggung, aku pun kena tanggung!! Aku ni dok fikir dalam kepala, belanja nak buat dataran MPMBB tu bukan sikit duit. Sistem kupon bukannya untung kat pengguna tapi untung kat dia sebab kita orang dah prepaid. Duit kocek aku jugak!! Macamane le aku nak sokong diaorang??

0 Comments:

Post a Comment

<< Home