Scroll images by bigoo.ws

Wednesday, August 31, 2005

XPDC Sebaran Risalah Kemerdekaan





Dewan Pemuda Pas Negeri Melaka telah berjaya menyebarkan risalah dibeberapa bahagian negeri Melaka pada malam kemerdekaan. Program tersebut disertai oleh Ketua Pemuda Pas Negeri Melaka Ustaz Kamarudin Hj. Sidek, Naib Pemuda Pas Pusat Sdr. Mazlan Aliman, Ajk Pemuda Pas Pusat Sdr. Adly Zahari, Ajk Pemuda Negeri, Ajk Pemuda Pas Kawasan- kawasan dan ahli Pas.
Disepanjang ekspidisi tersebut pelbagai aksi yang merosakkan dan perlu perhatian serius oleh kerajaan yang dilihat pandai menganjurkan program yang memudaratkan.
Pemuda Pas Melaka (DPPNM) sempat melihat aksi budak-budak dibawah umur memecut dan menjongket basikal beramai-ramai sambil memakai baju seragam ‘belia cemerlang’, ada yang tidak berbaju dengan membuat aksi ‘ultramen’; pemuda race motor, peminum arak malah mengejutkan pasangan yang sedang berasmaradana.
Dalam menjalankan kerja-kerja amal maaruf nahi mungkar ini, DPPNM telah disoal siasat sebanyak 2 kali oleh pihak polis di dua tempat yang berbeza. Mengikut perbincangan dengan pihak polis, mereka terpaksa berbuat demikian kerana telah menerima aduan dari orang awam..(..siapa orang awam itu.?) Dipertemuan mesra itu juga saudara Mazlan mengucapkan penghargaan kepada pihak polis kerana menjalankan operasi pencegahan sambil mempersoalkan kenapa kelihatan hanya pihak polis sahaja yang menjalankan operasi? Kemana perginya ngo-ngo, agensi- agensi kerajaan yang lain dalam usaha mencegah kemungkaran.?
Operasi berakhir kira-kira jam 4.30 pagi.

p/s - A) Kelihatan samar-samar DPPNM menyebarkan risalah di kawasan 'gelap'
B) - Ustaz Kamal dan Mazlan Aliman sedang berbincang untuk operasi seterusnya.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home