Scroll images by bigoo.ws

Sunday, February 19, 2006

PAS akan bertanding pilihan raya Sarawak

IPOH, 18 Feb (Hrkh) - Pengarah Pilihanraya PAS Pusat, Dato' Mustafa Ali memaklumkan PAS akan bertanding dalam pilihan raya negeri Sarawak yang dijangka akan diadakan April nanti. "Walaupun sukar untuk kita menang tetapi kita tidak akan beralah bahkan akan menyertai pilihan raya itu kerana kalah menang bagi PAS tidak penting, yang penting adalah dakwah mesti diteruskan," katanya ketika berucap merasmikan Seminar Infomasi Sepadu Pemilihan Rakyat serta Organisasi (Sispro) dekat sini.
Majlis anjuran Jabatan Pilihanraya PAS Pusat (JPP) itu diadakan di sebuah hotel terkemuka dekat sini pagi tadi.Turut hadir timbalanya, Dr Siti Mariah Mahmud, Setiausaha JPP Nasir Daud dan Pengarah JPN Perak, Haji Asmuni Awi.
Pilihan raya Sarawak dijangka diadakan tidak lama lagi. Dua tokoh politik Sarawak telah melepaskan jawatannya di peringkat Kabinet Pusat dan dijangka kedua-duanya akan memegang jawatan penting selepas pilihan raya Sarawak nanti jika BN terus berkuasa. Mereka adalah Adnan Satim dan Dr Leo Michael Toyad.
Abdullah tidak kekal lama sebagai PM
Sementara itu dalam ucapan yang sama, Mustafa meramalkan tempoh menjadi Perdana Menteri untuk Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi tidak lama sebagaimana Tun Dr Mahathir.
"Sekurang-kurangnya Abdullah tidak akan sampai tempoh 20 tahun sebagaimana Dr Mahathir dan boleh jadi hanya dua penggal sahaja," kata Mustafa.Banyak sebab mengapa beliau ramalkan sedemikian termasuk isu AP, katanya.
"Saya sudah agak bahawa dalam rombakan kecil Kabinet Pak lah itu, Rafidah tidak akan terlibat malah dia akan kekal untuk menjaga kepentingan anak-menantunya," kata Mustafa.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home