Scroll images by bigoo.ws

Wednesday, February 15, 2006

Tindakan Thaksin adalah dorongan dari Najib

Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak perlu ingat beliau mempunyai saham menggalakkan Perdana Menteri Thailand, Thaksin Shinawartra melakukan kekejaman terhadap umat Islam di selatan negara itu, kata Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Salahudin Ayub.

Ini akibat dari kenyataan Najib yang pernah mendakwa Sekolah Agama Rakyat (SAR) adalah sarang pengganas.Kini, katanya, Perdana Menteri Thailand bertindak memerangi pengganas dan sasarannya adalah penggiat SAR terutama guru-guru di sekolah jenis itu.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas berucap dalam program roadshow Perlembagaan Persekutuan 121 (1A) di perkarangan Pejabat Perhubungan PAS Negeri di Pongsu Seribu Ahad lepas.

Menurutnya, pernah satu ketika dulu Najib mendakwa Sekolah Agama Rakyat (SAR) merupakan sarang pengganas sehingga membuatkan kerajaan sendiri bertindak menyekat bantuan perkapita yang selama ini diperolehi.

"Maka, tidak hairanlah Perdana Menteri Thailand terus bertindak zalim kepada umat Islam selatan negara itu yang kebanyakkannya mempunyai pendidikan berlatarbalakangkan institusi itu," katanya sambil mengulas kenyataan terbaru Thaksin yang meminta Malaysia menangkap pengganas yang dikatakan melarikan diri ke negara ini.

Jesteru itu, umat Islam negara ini harus menilai kewibawaan Najib yang bakal dilantik sebagai Perdana Menteri bilamana Dato' Seri Abdullah mengundurkan diri kelak.

Individu sebegini sambungnya, senang dipermainkan oleh mana-mana negara yang begitu cemburu dengan kemajuan yang dikecapi negara ini.

Akhbar arus perdana baru-baru ini menyiarkan kenyataan Perdana Menteri Thailand yang meminta kerjasama dari kerajaan Malaysia dan Indonesia menangkap tiga anggota pemisah yang disyaki mendalangi siri pengemboman dan pembunuhan terancang di negara itu.

Bukan itu sahaja, akibat kenyataan Najib tempuh hari kini banyak pihak semakin berani mencabar Islam terutamanya berkaitan kes pendaki Everest, Allahyarham M. Moorthy, dakwa Salahudin.

Dewan Pemuda katanya, mengingatkan mana-mana organisasi dan individu agar jangan mengundang trajedi sebaliknya akur dengan keputusan Mahkamah Syariah yang mempunyai kelebihan sepertimana yang tersebut dalam Perlembagaan Persekutuan iaitu keputusan yang dikeluarkan oleh Mahkamah Syariah tidak boleh di pertikaikan oleh mana-mana Mahkamah Sivil.

"Pemuda PAS akan mempertahankan maruah Islam, maka jangan ada pihak yang berani menggugat kedudukan syariah di negara ini pada masa depan, " ujarnya yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian, Kelantan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home