Scroll images by bigoo.ws

Tuesday, February 14, 2006

Abdul Kadir serah surat letak jawatan

KUALA LUMPUR 13 Feb. - Menteri Penerangan, Datuk Seri Abdul Kadir Sheikh Fadzir menyerahkan surat peletakan jawatan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi di Putrajaya hari ini.

Utusan Malaysia difahamkan beliau berbuat demikian ketika menemui Abdullah pagi ini.
Beliau dijangka mengumumkan tindakannya itu dalam satu sidang akhbar khas esok.
Abdul Kadir, yang juga Ketua UMNO Bahagian Kulim-Bandar Baharu difahamkan telah menemui Abdullah tahun lalu lagi untuk menyatakan hasrat meletakkan jawatan yang dipegangnya sejak 27 Mac 2004.

Bagaimanapun, Abdullah meminta beliau memikirkan semula pendirian tersebut. Beliau sekali lagi menyatakan perkara yang sama kepada Abdullah Disember lalu.

Sumber-sumber memberitahu, pagi ini Abdul Kadir ke pejabat Perdana Menteri bagi menyerahkan surat peletakan jawatan itu.

Tindakannya itu dikatakan dibuat setelah beliau merasakan sudah terlalu lama berada dalam Kabinet, selain faktor kekalahannya mempertahankan jawatan Majlis Tertinggi (MT) pada September 2004.

Beliau dilantik sebagai Timbalan Menteri Hal Ehwal Luar Negeri pada 1993, Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (1990), Timbalan Menteri Sumber Manusia (1995-1999), Timbalan Menteri Dalam Negeri (Januari-Mei 1999), Menteri Kebudayaan, Kesenian dan Pelancongan (Mei 1999).
sumber dari http://www.utusan.com.my 14 Februari 2006 ( Selasa )

0 Comments:

Post a Comment

<< Home