Scroll images by bigoo.ws

Thursday, February 16, 2006

Kemenangan Hamas, Ikhwan pemangkin kebangkitan Islam

KANGAR, 14 Feb (Hrkh) - Kemenangan Hamas dan Ikhwanul Muslimin dalam pilihan raya di Palestin dan Mesir baru-baru ini perlu dijadikan pemangkin kepada kebangkitan Islam di negara ini dan seluruh dunia amnya.

Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin menyatakan demikian dalam ucapannya ketika merasmikan 'Kursus Motivasi Pilihan raya PAS Perlis' di Dewan Dato’ Fadzil Noor, Balai Islam MADI baru-baru ini.

Menurut Ustaz Hashim kedua-dua kemenangan tersebut menunjukkan kepada dunia bahawa Islam sekarang sedang bangkit.

"Ini juga membuktikan gerakan Islam di seluruh dunia mengakui pentingnya memasuki pilihan raya walaupun dulu sebahagian daripada mereka menolak," katanya.

Beliau memberikan dua sebab kenapa menyertai pilihan raya perlu dimasuki walaupun terdapat pelbagai penipuan.

"Pertamanya untuk mendapatkan kuasa atau suara dan keduanya untuk membolehkan dakwah disebarkan dengan selamat," jelasnya.

Ustaz Hashim yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sanglang melihat kemenangan Hamas dan Ikhwan ini adalah hasil kesabaran mereka yang sebelum ini ditekan dan disekat dari pelbagai sudut.

"Dengan kesabaran itulah mereka diberi bantuan Allah dengan mendapat kemenangan walaupun tidak dijangka," tambahnya.

Justeru itu beliau menyeru semua ahli supaya bermuhasabah dan mengambil sikap yang tegas dalam menjalankan gerak kerja jemaah.

"Walaupun ditekan, ditipu dan disekat, hasil kesabaran dan kerja kuat, insya-Allah kita akan diberikan kemenangan oleh Allah," katanya

0 Comments:

Post a Comment

<< Home