Scroll images by bigoo.ws

Thursday, February 16, 2006

PKR pertikai PM gunakan slogannya, Keadilan Untuk Semua

BUKIT MERTAJAM, 15 Feb (Hrkh) - Perdana Menteri Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi terpaksa mengambil slogan 'Keadilan Untuk Semua' untuk menyelamatkan dirinya daripada dilabelkan pemimpin zalim walaupun dia tahu slogan itu adalah slogan Parti Keadilan Rakyat.

PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail berkata, walaupun beliau mengguna pakai slogan PKR namun tidak sama dengan realiti sebenar.

"Walaupun Perdana Menteri mengguna pakai slogan sama makna dengan PKR iaitu 'Keadilan Untuk Semua' namun rakyat tahu menilai sendiri tahap mana keadilan yang ada dalam pentadbiran mereka," tegasnya ketika ditemubual sempena sambutan perayaan Tahun Baru Cina anjuran bekas ahli MCA yang keluar menyertai PKR baru-baru ini.

Hadir sama dalam program tersebut ialah Pengerusi PKR Negeri, Dato' Zahrin Hashim, bekas Ketua Bahagian MCA Bukit Mertajam, Tony Peh Choon Peng, bekas Ketua Wanita MCA, Chin Pei Lan dan kepimpinan PKR Negeri dan Bahagian.

Jelas Wan Azizah, slogan yang dinyatakan oleh Perdana Menteri boleh dipertikaikan kerana mana dia keadilan sekiranya ramai lagi yang merengkuk dalam penjara akibat kezaliman Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Bukan itu sahaja, demokrasi yang dicanangkan telah kembali adil juga masih samar-samar.

Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Choong Eng pula berkata, kenyataan Dato' Seri Abdullah tidak ubah seperti berada dalam mimpi.

Jika adil sarannya, beliau mesti memberi kebebasan akhbar, tiada tekanan kepada pekerja kerajaan dan sebagainya.

"Apa yang kita lihat hari ini semuanya tidak begitu, " katanya.

Bagi bekas Ketua Wanita MCA Bahagian Bukit Mertajam, Chin Pei Lan, seruan keadilan tiada dalam komponan Barisan Nasional (BN).

Jika ada, pastinya beliau dan berapa orang rakannya tidak keluar beramai-ramai kerana kecewa dengan janji dan sikap yang menjadi amalan kepimpinan MCO dan BN.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home