Scroll images by bigoo.ws

Monday, March 27, 2006

Thaksin yakin menang

BANGKOK 26 Mac - Perdana Menteri Thailand, Thaksin Shinawatra hari ini yakin partinya akan menang dalam pilihan raya akan datang dan bersedia menawarkan jawatan dalam Kabinet kepada lawannya ketika membentuk kerajaan baru nanti.

''Saya merancang untuk membentuk kerajaan kebangsaan selepas pilihan raya dan saya juga berbesar hati untuk menawarkan jawatan dalam Kabinet kepada Parti Demokrat dan Chart dalam usaha menjalinkan kerjasama dan melakukan perubahan politik Thailand,'' katanya.

Beliau berkata demikian bagi meraih sokongan rakyat yang berusaha untuk menyingkirkan beliau dari jawatannya sekarang.

Sementara itu, awal hari ini beribu-ribu pembantah antikerajaan berarak ke kawasan membeli-belah yang sibuk di kota ini dalam tunjuk perasaan hari kedua bertujuan untuk menyingkir Perdana Menteri Thaksin Shinawatra.

Kira-kira 10,000 penunjuk perasaan berarak ke pusat membeli-belah Siam Paragon Mall sambil mengibarkan sepanduk dan menjerit-jerit ''Thaksin Keluar.''

Perarakan tersebut telah menghalang lalu lintas di salah satu daripada jalan-jalan yang paling sibuk di sini dalam ''kempen terakhir'' tiga hari untuk mendesak Thaksin supaya meletak jawatan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home