Scroll images by bigoo.ws

Monday, February 27, 2006

Dr Mahathir tokoh reformasi baru

SUNGAI PETANI, 27 Feb (Hrkh) - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan bekas pengerusi Proton, Tengku Mahalel bakal menjadi tokoh reformasi baru apabila kerap mendedahkan ketidak puasan cara pentadbiran Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Tambahan lagi, pengekalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Dato' Seri Rafidah Aziz yang nyata bertanggungjawab tentang pemberian Permit Impot (AP) kepada kroninya serta kegagalan Menteri Kerjaraya, Dato' Seri S. Samy Vellu untuk memperbaiki mutu perkhidmatan pengguna jalanraya.

"Kita tidak nafikan semasa Tun Dr. Mahathir memerintah selama 22 tahun, beliau telah menghabiskan RM380 billion wang negara untuk tujuan dasar penswastaan juga satu kesalahan namun pendedahan terhadap penyelewengan era Abdullah patut kita ambil kira, " ujarnya ketika memberi motivasi bertajuk 'Memperkasa BA' kepada jentera BA Dewan Undangan Negeri (Dun) Permatang Pasir di Pantai Merdeka semalam.

"Kita harap pertembungan Mahathir-Abdullah memberi kelebihan kepada BA untuk memerintah walaupun dengan majoriti kecil.

Pilihanraya umum 1990 pertembungan antara Mahathir-Tengku Razaleigh membolehkan PAS memerintah di kelantan dan pilihanraya 1999 pertembungan Mahathir-Anwar BA menawan Trengganu sekaligus mempertahankan Kelantan.

"Tidak mustahil pertembungan Abdullah-Najib sesuatu akan terjadi yang akan menguntungkan BA," jelas beliau.
Cuma sekarang ini BA kena memperbaiki strategi gandingan agar ialah nampak berwibawa, berupaya dan hebat di kaca mata rakyat.

Sekarang ini gandingan itu masih longgar dan belum menepati harapan rakyat untuk memberi undi pada BA berkuasa walaupun rakyat tahu BN banyak melakukan penyelewengan dan rasuah.

"Boleh dikatakan rakyat telah muak dengan gelagat kepimpinan BN tetapi apa boleh buat BA masih belum mampu untuk membuktikan kewibawaan, keupayaan dan kehebatan, " ujarnya.

Jesteru itu, PAS dan PKR ataupun parti politik pembangkang lain perlu ada sebaris untuk menandingi 14 komponen Barisan Nasional (BN).

Strategi politik bersama memainkan peranan penting seadainya mahukan mengecap kemenangan dalam pilihanraya umum ke 12 kelak, katanya.

"Baik atur strategi bersama mulai sekarang kerana strategi satu parti tidak mampu kecuali pertolongan Allah kerana BN mempunyai 14 kepala bagaimana mahu melahirkan padangan serong terhadap PAS, PKR atau DAP, " terang beliau.

Hadir sama dalam program sehari semalam itu ialah Adun Permatang Pasir, Mohd Hamdan Abdul Rahman, Pengerusi PKR Negeri, Dato' Zahrin Hashim, Timbalan PKR Negeri, Mustaffa Kamal Mohd Yusuf dan Timbalan Ketua Bahagian PKR Permatang Pauh, Haji Manaf Othman.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home