Scroll images by bigoo.ws

Tuesday, March 14, 2006

Ilmuwan Islam bincang pertahan nabi

RIYADH: Ekoran serangan oleh musuh Islam, lima pertubuhan Islam terkemuka mengaturkan sebuah sidang antarabangsa bagi mempertahankan Nabi Muhammad di Manama, Bahrain pada 22 dan 23 Mac ini.

Arab News semalam melaporkan sesi taklimat mengenai persidangan itu dihadiri Penyelaras Jawatankuasa Antarabangsa Sokongan Terhadap Mohammad (ICFSP), Soliman Hamad al-Bhuti; Setiausaha Agung Perhimpunan Belia Islam Dunia (WAMY), Dr Saleh Sulaiman al-Wohaibi; Pengendali laman web Islam Today, Salman al-Oudah dan seorang lagi wakil WAMY, Khaled Al-Ojaimi.
Persidangan itu dijangka dihadiri lebih 300 cendekiawan Islam dari negara Islam dan bukan Islam dan ditaja oleh ICFSP dan sebuah pertubuhan bukan kerajaan Manama, al-Aslah. Turut terbabit projek itu adalah Kesatuan Cendekiawan Islam Doha dan Islam Today.“Persidangan ini diatur ekoran penyiaran karikatur menghina Nabi Muhammad.
Persidangan bertujuan membentuk satu barisan kukuh bagi menyelaras usaha dan menyuarakan aspirasi bersama berhubung isu mengenai Islam,” kata Dr Wohaibi.
Mengulas mengenai langkah memulaukan barangan Denmark, al-Wohaibi berkata, ini adalah pengajaran terbaik terhadap mereka yang memperkecilkan Nabi Muhammad
sumber dari http://www.bharian.com.my ( Selasa / 14 March 2006 )

0 Comments:

Post a Comment

<< Home