Scroll images by bigoo.ws

Tuesday, March 07, 2006

Surau yang lebih besar akan dibina di atas tapak surau di Machang

KUALA KANGSAR, 7 Mac (Hrkh) - Majlis Daerah Machang, Kelantan akan membina bangunan dua tingkat, di atasnya surau dan dibawahnya ruang niaga, di atas tapak surau yang diroboh di Machang baru-baru ini.

"Tak berbangkit soal roboh surau, kerana surau yang lebih besar akan dibina. Kita nak bina surau di atas manakala di bawah ruang niaga," kata Adun Meranti, Kelantan, Nasharudin Haji Daud ketika bercerah dekat sini.

Umno sedang memainkan isu kononnya kerajaan PAS merobohkan suaru di Kelantan padahal surau itu dirobohkan untuk membolehkan surau yang lebih besar dibina di atas tapak itu.

Surau itu dibina di atas tanah Majlis Daerah Machang oleh kerajaan negeri BN pada tahun 1981 dahulu.

"Sumber kewangannya dari kerajaan bukan derma," kata Nasharudin.

Harga minyak

Sementara itu, Nasharudin dalam ceramahnya berkata, kenyataan pemimpin Umno yang marahkan peniaga menaikkan harga barangan masing-masing akan memarahkan lagi rakyat negara ini kepada pemimpin Umno khasnya dari kalangan ahli perniagaan.

"Budak sekolah Pasti pun faham, jika modal kita meningkat, kita kena naikkan harga supaya untung kita kekal atau tidak rugi. Kalau kita jual makanan, gas memasak kita naik, kita kenalah naikkan harga makanan kita. Itulah lojiknya. Yang dia marah orang naikkan harga tu kenapa. Yang salah dia yang naikkan harga gas, minyak dan sebagainya itu," kata Nasharudin yang juga Ketua Penerangan PAS Kelantan.

Cara yang paling tepat untuk menangani kenaikan harga minyak sekarang adalah berazam untuk menukar kerajaan yang ada dalam pilihan raya umum akan datang.

"Inilah petua yang paling mujarab sekali," kata beliau dalam ceramahnya itu.

Setelah kerajaan yang ada tumbang dan Barisan Alternatif (BA) naik, maka mimpi ngeri yang selalu dihadapi rakyat negara ini akan selesai, tambah beliau

sumber dari
http://www.harakahdaily.net/

0 Comments:

Post a Comment

<< Home