Scroll images by bigoo.ws

Wednesday, March 08, 2006

Demontrasi Di Masjid Al-Azim sempena Bantahan Kenaikan Harga Minyak dan Penghinaan Nabi


















MELAKA 4 MAC : Kalau sebelum ini jarang sekali rakyat Melaka bangkit dalam isu-isu politik tanahair tetapi isu kenaikan harga minyak sebanyak 30 sen benar-benar menguji kesabaran mereka.

Semalam perkara ini terbukti apabila kira-kira 500 orang rakyat Melaka yang prihatin bangkit mengadakan bantahan kepada kenaikan harga minyak dan penghinaan terhadap Rasulullah di hadapan Masjid Negeri Al-Azim selepas Solat Jumaat.

Sesungguhnya kebangkitan ini jelas menunjukkan rakyat di seluruh negara sudah tidak tahan dengan kezaliman dan penindasan yang dibuat oleh kerajaan.

Dalam demonstrasi semalam yang dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS Negeri Melaka jelas kelihatan bahawa, cubaan pemimpin negara untuk mengelirukan rakyat dengan pujuk rayu supaya berkorban untuk negara tidak berhasil.

Rakyat Melaka dari pelbagai lapisan tetap berdiri teguh di bawah terik matahari untuk mendengar ucapan yang di sampaikan oleh pemimpin-pemimpin PAS Melaka. Jelas kelihatan bahawa pegawai kerajaan, peniaga, pekerja swasta dan orang awam menyokong bantahan tersebut sehingga program tersebut tamat.

Antara pemimpin PAS negeri yang menyampaikan ucapan ialah Pesuruhjaya PAS Negeri Us. Abdul Ghani Abdul Rahman; Setiausaha PAS Negeri, Adly Zahari; Ketua Dewan Ulama Us Zulkifli Ismail;Ketua Dewan Pemuda Negeri Us Kamaruddin Sidek dan AJK PAS Negeri Us Abdul Rahman Jaafar.

Dalam ucapan mereka, pemimpin-pemimpin PAS negeri sepakat mengecam Perdana Menteri Al-Badawi yang tidak mengambil tindakan ke atas NST dan TV3 sebagaimana tindakan yang diambil ke atas Sarawak Tribune dan Guang Ming Daily. Ini jelas menunjukkan bahawa Al-Badawi lebih sayangkan kroninya daripada Rasulullah.

Mereka juga mengecam tindakan kerajaan Al-Badawi yang menaikkan harga minyak sebanyak 30 sen. "Kerajaan BN hari ini jelas lemah dan tidak pandai mentadbir kewangan negara sehingga sanggup menekan rakyat dengan menaikkan harga minyak"."Mereka tidak sanggup berkorban untuk rakyat. Sudah sampai masanya kerajaan ini ditukar" jelas salah seorang pemimpin yang memberikan ucapan disanggup dengan laungan takbir oleh orang ramai.

sumber dari
http://pemudabukitkatil.blogspot.com/

0 Comments:

Post a Comment

<< Home