Scroll images by bigoo.ws

Friday, March 31, 2006

Islam Hadhari punya pasal... Cina pun payah cali makan ooo...

Masyarakat Tionghua turut merasakan tekanan di bawah pemerintahan kerajaan Barisan Nasional (BN) negeri berbanding zaman PAS. Setiausaha Parti KeAdilan Rakyat (PKR) negeri, Ng Chai Hing berkata, tidak banyak perubahan yang boleh dinikmati oleh masyarakat bukan Islam sejak BN mengambil alih pemerintahan sejak dua tahun lalu. Bahkan, katanya ramai di kalangan rakyat di negeri ini berhadapan dengan masalah kegawatan ekonomi, peluang pekerjaan terhad, perniagaan merosot dan ditambah pula dengan polisi-polisi baru yang menyusahkan rakyat.
Sebagai contoh, ujarnya pemberian tanah oleh kerajaan PAS dahulu kini telah ditarik balik serta dibatalkan. “Begitu juga dengan sebidang tanah yang diberikan oleh kerajaan PAS bagi pembinaan sebuah rumah mayat khas untuk masyarakat Tionghua di negeri ini, semua itu telah ditarik balik oleh kerajaan BN,” ujarnya. Ini, katanya jelas membuktikan masyarakat Tionghua tidak mendapat apa-apa manfaat daripada kerajaan BN.
Menurutnya, setelah BN memerintah, rakyat sudah kehilangan banyak pemberian daripada kerajaan PAS sebelum ini. “Banyak kemudahan yang pernah dinikmati semasa di bawah pemerintahan PAS/BA telah ditarik balik oleh kerajaan BN sekarang,” ujarnya.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home