Scroll images by bigoo.ws

Wednesday, March 29, 2006

Tinggalkan segera Islam Hadhari

KUALA NERUS, 28 Mac (Hrkh) - Ketua Dewan Ulama' PAS Pusat, Dato' Haji Harun Taib menyeru pemimpin dan ahli-ahli Umno segera meninggalkan fahaman Islam Hadhari kerana menyeleweng serta bercanggah dengan Islam sebenar.

Beliau berkata, Islam Hadhari yang diperjuangkan oleh pemimpin Umno itu termasuk dalam skop agama baru.

“Islam Hadhari itu satu ajaran agama baru yang banyak menyeleweng dan bercanggah dengan ajaran Islam sebenar yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW. Pemimpin dan ahli Umno kena tinggal dan rakyat kena faham (Islam Hadhari) itu tidak menepati ajaran Islam,” tegasnya ketika berucap di majlis ceramah di Tepoh, semalam.

Katanya, dasar perjuangan yang membezakan antara perjuangan parti PAS dengan Umno sejak sekian lama.

“Kita tidak berkelahi, kita tidak berbalah dengan pemimpin dan ahli Umno tetapi bercanggah pendapat tentang dasar perjuangan masing-masing,” ujarnya.

Beliau yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS negeri berkata, orang Islam wajib mencegah kemungkaran sedangkan Umno dan kerajaan BN sentiasa menyuburkannya.

Menurutnya, pelbagai kemungkaran serta kemaksiatan yang ditegah oleh Islam berlaku di bawah pentadbiran kerajaan Islam Hadhari hari ini.

“Rakyat nak berjudi boleh, arak boleh, berjoget boleh, pergaulan bebas boleh, rasuah boleh dan macam-macam boleh dengan Islam Hadhari,” ujarnya

0 Comments:

Post a Comment

<< Home