Scroll images by bigoo.ws

Thursday, March 30, 2006

Tiada duit Taja Adi Putra tapi berbillion RM bazir untuk F1

Kerajaan Subsidi Kominis UMNO Barang Naik tiada duit untuk taja budak bijak Adi Putra, tapi berbillion RMbazir untuk F1 dan curah pada Lionel Ritchie. Rupa-rupanya yang banyak sapu subsidi ialah kerajaansendiri.
Setiap RM1 untung Petronas, 53 sen masuk dalam kantung kerajaan untuk di joli. Subsidi minyak rakyat miskin di potong, supaya harga Barang Naik melambung.
Baru-baru ni kerap diberitakan di dalam surat khabar tentang nasib adik genius kita, Adi Putra Abdul Ghani yang mungkin dibuang sekolah kerana selalu ponteng sekolah akibat kebosanan.

Alhamdulillah, berita yang baik bagi rakyat Malaysia apabila Menteri Pendidikan kita memberi jaminan yang dia boleh sambung belajar dimana-mana tempat yang diingininya.

Tetapi saya terkilan apabila Menteri Pendidikan mengatakan yang kos pendidikannya haruslah ditanggung oleh ibu bapa budak itu sendiri. Ya, mungkin ibu bapanya mampu untuk menyara kos pendidikannya di tempat pilihannya, tetapi saya berasa sedih kerana kerajaan seolah-olah langsung tidak peduli atau menghargai kebolehan luar biasa adik kita ini.

Justeru itu saya mencadangkan agar PAS yang membantu keluarga adik kita ini untuk membiayai pendidikannya di tempat pilihannya. Biarlah hanya PAS yang menghargai kebolehan luar biasa kanak-kanak ini, kerana kerajaan kita hanya tahu menghargai 'kebolehan' artis-artis. Harap PAS mengambil serius permintaan saya ini.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home